Välkommen till Backadalskyrkan!

Kanske du undrar vilka vi är, och varför vi finns?

I Backadalskyrkan lever och verkar Backa frikyrkoförsamling. Församlingen har ett 60-tal medlemmar i olika åldrar och med olika tycke och smak. Det som förenar oss är att vi alla tror på Jesus Kristus och på Bibelns budskap. Vår församling är ansluten till Svenska Alliansmissionen, ett samfund med ca 250 församlingar och ca 13 000 medlemmar runt om i Sverige. Samfundets rötter går tillbaka till de sk. väckelserörelserna i mitten av 1800-talet.

Det finns många anledningar till att vi finns, men några av de viktigaste är:

• Vi vill tillsammans hjälpa varandra att lära känna Gud, förstå Bibelns budskap till vår tid.
  • Vi behöver gemenskap för att stödja, trösta och glädja varandra t.ex. genom samtal, förbön mm.
  • Vi vill på olika sätt berätta om Guds kärlek, om vem Jesus är, för alla som inte lärt känna honom än.

Välkommen in i gemenskapen du också!