Konfirmation

Välkommen till Backadalskyrkans konfirmation hösten 2022. Du som går i årskurs 7 eller äldre är välkommen att vara med.

Vad är konfirmation?

Konfirmation är en introduktion till kristen tro som kyrkor har erbjudit ungdomar under lång tid i Sverige. Olika frågor om  livet, tro och Gud tas upp under ett läsår utifrån ett kristet perspektiv. Det blir tillfälle att samtala om frågor som du som tonåring har kring livet och tron på Gud. Det kommer att bli ett år att minnas länge.

Ämnen som tas upp

• Vem är Gud?
  • Vad är meningen med livet?
  • Varför är Jesus viktig?
  • Sex och relationer
  • Vad händer när man dör?
  • Tro och tvivel

Hur går det till?

Vi kommer träffas 2-3 kvällar i månaden, på onsdag eller torsdag, kl. 18:00-20:00. Vi väljer gemensamt den dag som passar flest konfirmander.

Under året kommer vi också att träffas några helgdagar. Tre söndagar och en lördag under hösten 2022 och en lördag samt en helg fredag-lördag under våren 2023. Mer information får du på informationsträffen 22 september kl. 18:30 i Backadalskyrkan.

Kostnad?

Kostnaden för konfirmationen är 850 kr/termin. I denna avgift ingår material, fika, och hajker. Det som tillkommer är kostnad för resor och läger.

Viktiga datum

2022:
Torsdagen 22/9 är det en informationsträff för konfirmander och föräldrar kl. 18.30 i  Backadalskyrkan, vilket också är sista dag för anmälan.

Onsdag 28/9 eller torsdag 29/9 träffas konfirmationsgruppen första gången.

Söndag 2 oktober kl 11:00 är konfirmationsgruppen med på gudstjänsten i Backadalskyrkan. Vi fika efteråt.

2023:
Fredag 21/4-söndag 23/4 deltar vi på ett läger på Gullbrannagården.

Söndagen 28/5 är konfirmationshögtiden i Backadalskyrkan.

Covid-19

Corona klassas inte längre som en samhällsfarlig sjukdom av Folkhälsomyndigheten. Vi följer de senaste rekommendationerna och håller oss uppdaterade under konfirmationens gång för att se om läget förändras.
Vi försöker alltid se till att varje träff upplevs trygg och säker för alla närvarande.

Anmälan

Anmäler dig gör du genom att skicka ett mail till info@backadalskyrkan.se med följande uppgifter SENAST 22 september:

• Namn
  • Adress
  • Personnummer
  • Telefonnummer
  • Eventuella allergier eller specialkost
  • Speciella behov eller annat vi ledare bör veta

Kontakt

Har du frågor så kontakta Backadalskyrkans pastor, Göran Corneskog, som är ansvarig för konfirmationen.
goran@backadalskyrkan.se eller 076-942 51 13

Välkommen att anmäla dig.